Timing & Planning...

>> donderdag 20 januari 2011

 

 

 

Het is al weer even geleden, niet waar? Ons dametje doet het allemaal super en groeit goed. Kwa eten krijgen we ook steeds meer door hoe het allemaal werkt en ook dit gaat top... Ik zeg wel eens; ‘dan kan je 12 jaar in de kinderopvang werken, maar eentje van jezelf is toch anders!’ En zo is het maar net... Ik wilde al veel eerder bloggen, maar op een of andere manier verloopt de dag 9 van de 10 anders als ik in gedachte had...

Eerlijk, bestaat er iets als een planning wanneer je een kleintje in huis hebt?? Ik vraag het me af! Ik bedoel je kan globaal van alles plannen voor een nieuwe dag... Je hebt van alles in je hoofd wat je die dag wilt gaan doen of je maakt zoals wat ik vaak doe een to-do-lijstje. Neem van mij aan 25% van alles wat je die wilt doen, lukt zeker... de andere 75% blijft een groot vraagteken als je het mij vraagt. Tenminste zo is hoe ik het ervaar! :) Maar ondanks dat ik veel wil doen, moet je toch priorieiten stellen en om dit moment (en waarschijnlijk de komende...nou zeg 18 jaar) is ons dametje prioriteit nummer 1!


Timing is alles met zo’n kleintje... Zo lijkt het of er bij mij een biologische klok is geinstalleerd. Neem s’morgens (en s’nachts)...meestal is het s’morgens tussen 7 & 9 uur tijd voor een flesje. Op een of andere duistere manier word ik vlak voordat ze wakker word vanzelf wakker en dat is maar goed ook! Zodra ik mijn ogen open doe en op de klok kijk, begint ze wat te rekken en strekken en hoor een klein kreuntje hier en daar... Ik maak beneden de fles en als ik weer boven ben ligt madam met grote ogen te kijken. Verschoon haar luier en ze krijgt een lekker flesje. Doe ik dit niet... ik bedoel eruit gaan om de fles te maken en draai me lekker nog een keer om, aangezien het wederom een korte nacht was, dan ligt ze binnen 2 minuten te brullen! Honger, ja schat ik snap het helemaal!

Na deze ochtend fles leg ik haar altijd weer lekker in haar wiegje... ze ligt dan nog even rond te kijken en soms wat te jengelen. Geef haar 20 keer haar speentje waarna het weer stil is... voor 2 minuten! Dit gaat zo ongeveer een half uur tot een soms uur door, terwijl ik echt nog wat wil slapen. Vanmorgen dacht ik laat ik het is anders doen... kon ook mijn ogen amper open houden, dus dit was het proberen waard! Ik heb haar om 9 uur weer lekker in bed gelegd en heb me wijzelijk omgedraaid... zo’n 5 minuten heeft ze liggen piepen en toen... niks meer. Tenminste ik weet niet precies wanneer ze in slaap is gevallen, maar na 5 minuten was ik echt ver weg! Dus voor mij werkte het!!! haha...


Zoals elke dag word ik dan ook een uur voordat ze de fles moet, in dit geval 11.30 wakker...zo’n biologische klok moet iedereen hebben! Dan ga ik rustig naar beneden, eet even wat en spring vervolgens (met babyfoon bij de hand) onder de douche... Zo is er in elk geval al een klaar voor een nieuwe dag! Als ik nog tijd heb, check ik even mijn email, ruim de vaatwasser uit, schrijf nog wat in haar dagboekje of wat dan ook.... De fles staat klaar, dus tijd voor Lina om te wassen of te badderen. Heerlijk als ze zo relaxed en ontspannen uit badje komt. als we klaar zijn ploffen we saampjes op de bank voor haar flesje en zo begint onze dag! :) Weliswaar is de halve dag al voorbij, maar we genieten!

jan 2 106

Vandaag hadden we een lekker rustig dagje en dan kunnen we heerlijk samen keutelen... Ik ga niks plannen, maar heb me voorgenomen zoveel als mogelijk lekker een stukje te gaan wandelen. En zo ook vanmiddag... eindelijk oogde het buiten wat zonniger als de afgelopen dagen, het was wel koud (waterkoud) maar toch gingen we even een blokje om. Ik ken de buurt hier verder ook niet echt, dus gaan we op verkenning uit. Madam ligt dan heerlijk rond te kijken voor een minuut of 10 en dan valt ze lekker in slaap met handjes in de lucht, maar goed dat ze van tante (of surrogaat oma) Yvonne een lief zelf gebreid setje heeft gekregen om te voorkomen dat ze koude handjes krijgt; een mutsje, sjaaltje en wandjes....ze slaapt meestal net totdat ik haar over heb gelegd met wagenbak en al, in de box. Dan opent ze vrolijk haar oogjes en geeft me een lieve lach....want dat kan ze als de beste. Ze is super alert en houd alles in de gaten...kleine wijsneus!

jan 2 170 



Nou het meiske is het zat in de box... ze roept me... ‘mama let eens op de tijd, want over 1 minuut wil ik graag mijn flesje!’

Hopelijk tot snel! -liefs- een trots mama!

1 reacties:

Anoniem,  23 januari 2011 om 09:01  

Hoi Peet,

Ik heb weer met veel plezier je blog gelezen en wilde graag een reactie geven, maar weet nog steeds niet precies hoe ik dat in moet vullen, wil je het mij mailen, zodat ik het dan ook na kan kijken. Het was weer een heel leuk stukje. Ik wil even kwijt dat we supertrots zijn op jullie alledrie en heel blij zijn met Lina.
Je pa vindt het ook helemaal leuk. Die dingen aan Lina's handjes heten wantjes met een t in plaats van wandjes, maar dat is maar een schoonheidsfoutje.
Slaap lekker voor straks, misschien lees je hem nog en anders hoor ik het morgen wel.

Dikke kus van een trotse (O)Marianne.

Een reactie posten

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP